Ekonomi

Rekabet Kurulu Google’a Soruşturma Başlattı

Rekabet Kurulu, arama motoru teknolojisi, çevrimiçi reklamcılık, bulut bilişim, bilgisayar yazılımları, kuantum bilgi işleme, e-ticaret, yapay zeka ve tüketici elektroniği alanlarında hizmet veren Google hakkında, hakim durumlarını kötüye kullandığına ilişkin önemli ve yeterli bulgular buldu. genel arama hizmetleri pazarındaki konumu. soruşturma başlattı.

Rekabet Kurumu, Alphabet Inc., Google LLC, Google International LLC, Google Ireland Limited ve Google Reklam ve Pazarlama Ltd. Şti, ekonomik bütünlük hakkında başlattığı soruşturmayı bugün internet sitesinde duyurdu. Rekabet Kurumu’ndan yapılan açıklama şöyle:

“ÖN ARAŞTIRMA KARARI:Alphabet Inc., Google LLC, Google International LLC, Google Ireland Limited ve Google Advertising and Marketing Ltd. Şti.’nin genel arama hizmetleri pazarındaki hakim konumunu kötüye kullanarak ihlal edip etmediğini belirlemek için Rekabet Kurulu tarafından ön soruşturma sonuçlandırıldı. 4054 sayılı Kanun’un 6. maddesi.

SORUŞTURMA AÇMA KARARI: Ön araştırmada elde edilen bilgi, belge ve tespitleri 12.01.2023 tarihli toplantısında görüşen Rekabet Kurulu, bulguları önemli ve yeterli bulmuş ve Alphabet Inc., Google LLC, Google International LLC, Google Ireland ile işbirliği yapma kararı almıştır. Limited ve Google Reklamcılık ve Pazarlama Ltd. Şti. ekonomik bütünlük hakkında soruşturma açılmasına karar verildi.”

4054 SAYILI KANUNUN 6. MADDESİ

4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un 6. maddesi şöyle:

“Bir veya birden fazla teşebbüsün, yurdun tamamında veya bir bölümünde bir mal veya hizmet piyasasındaki hâkim durumlarını tek başına veya başkalarıyla anlaşmalar yaparak veya birlikte hareket ederek kötüye kullanmaları kanunen yasaklanmış ve geleneklere aykırıdır.

İstismar durumları özellikle:

– Başka bir teşebbüsün ticari faaliyet alanına girişini doğrudan veya dolaylı olarak zorlaştırmayı veya rakiplerin pazardaki faaliyetlerini zorlaştırmayı amaçlayan fiiller;

– Aynı ve eşit haklar, yükümlülükler ve eylemler için farklı koşullar ileri sürerek eşit statüdeki alıcılara karşı doğrudan veya dolaylı olarak ayrımcılık yapmak;

– Bir mal veya hizmetin, başka bir mal veya hizmetin satın alınmasıyla birlikte yeniden satışı veya aracılık halinde alıcının talep ettiği bir mal veya hizmetin, alıcı tarafından başka bir mal veya hizmetin teşhir edilmesi veya yeniden satılması şartıyla, satın alınan bir malın, ticari kurallara kısıtlamalar getiren makul bir fiyatın altına satılmaması;

– Belirli bir pazarda hakimiyetin yarattığı mali, teknolojik ve ticari avantajlardan yararlanarak başka bir mal veya hizmet pazarındaki rekabet koşullarını bozmaya yönelik eylemler;

-Tüketici pahasına üretim, pazarlama veya teknik geliştirmenin kısıtlanması.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu